Álom.Íz.Világ.

Lisztmentes, mandulás répatorta

Régóta kacérkodtam már a gondolattal, hogy nekiugrok egy répatortának. Ettem már, de még nem készítettem. Hozzáadott cukor nélkül készült, édesítésére eritritet és mézet használtam. Bár az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a végén, rutinból meghintettem porcukorral… 🙂 De ez maradjon közöttünk! 🙂 A végén egy igazi csemege született, amelyen érződött, hogy tele van minden földi jóval…. Tovább »

Egy szuper egészséges reggeli – kókuszos chia mag puding fügével

Napjainkban igen népszerű a chia mag, amelynek jótékony hatásairól egyre többet lehet olvasni. Rendkívül egészséges, rosttartalmának köszönhetően jó hatással van az emésztésre, nagyon gazdag B-vitaminokban, omega-zsírsavakban (közülük is az omega-3-ban), mangánban, magnéziumban, foszforban, cinkben és káliumban. Sokat hallottam már róla, kóstoltam is, de én magam most készítettem először. Nem nagy ördöngösség és nekünk nagyon bejött. Már kitaláltam… Tovább »

Őszi sült zöldségek

A hétvégén a sült hús mellé mézes olívaolajban pácolt zöldségeket készítettem. Úgy éreztem, a cékla mellé valami édeskés íz passzol, ezért használtam mézet. Igaz, a tálalás előtt rászórt nagyszemű (himalája) sóval lett teljes az íze a zöldségeknek. Egyébként gyakran használom ezt a “tasakos” pácolási módszert, mutattam is már egyszer.     Hozzávalók: 6 db közepes méretű… Tovább »

Almás zabkása fahéjas dióval

Szerencsére a gyermekeim is rájöttek, milyen finom reggeli (vagy vacsora) a zabkása. Szerintem fontos, hogy ízletesen legyen elkészítve. A legutóbbi alkalommal, az utolsó cseppig elfogyott az epres-vaníliás finomság .  A nyaralásunkon megkóstolták az almás változatot, amely szintén elnyerte a tetszésüket. Így arra gondoltam, itthon is kipróbálom. Szerették. 🙂 Ha marad egy kevés, azt csatos üvegbe… Tovább »

Egy egészséges és finom reggeli – Vaníliás zabkása krémes joghurttal és eperrel

Vasárnap este van. Holnap kezdődik egy újabb hét. Munka, suli, ovi (pontosabban, betegség miatt nagyszülők), rohanás. Arra gondoltam, jó fej leszek, elkészítem előre a hétfői reggelit, hogy jól induljon a nap ill. az egész hét. 🙂 Zabkását készítettem, tettem bele vaníliát, krémes görög joghurtot, citromhéjat, mézet, gyümölcsöt. Már így felsorolva, külön-külön is jól hangzik, nem?!… Tovább »

Rukkolasaláta grapefruittal és sajttal

Előételként, főételként, köretként egyaránt megállja a helyét ez a saláta, amely egy óriási vitaminbomba, évszaktól függetlenül. Játék az ízekkel. A fűszeres, aromás rukkola, a fanyar, lédús grapefruit, a lágy, krémes sajt és a friss, ropogós – önmagában is vitaminokban gazdag – csíra nagyon izgalmas salátát hoz össze. Aki nem kedveli a grapefruitot, helyettesítse naranccsal.    … Tovább »

Csirkemájpástétom karamellizált hagymával

Az évet nagy baráti társaságban búcsúztatjuk. A szilveszteri lakomára mindenki hoz valamit, így holnap sok-sok finomságot kóstolhatunk. Én – többek között – kenyérre/pirítósra kenhető krémekkel készülök. A tojáskrém mellett csirkemájpástétomot készítek karamellizált hagymával. Csatos üvegbe töltöm, így nem szárad ki és remekül eláll hűtőben. Pikáns lesz a méztől és a fahéjtól, krémes a vajtól, a kacsazsírtól… Tovább »

Körtés-gránátalmás rukkolasaláta fetával

Egy gyorsan elkészíthető, ízletes, színes saláta. Édeskés a gyümölcs és az öntet miatt, a feta pedig ellensúlyozza a sósságával.   Hozzávalók: 1 adaghoz 1 maréknyi friss rukkola 1 db kisebb körte 1/2 gránátalma 2 dkg fetasajt öntethez: 1 mokkáskanál méz, 2 mokkáskanál balzsamecet     Elkészítése: A rukkolát megmossuk és alaposan lecsepegtetjük. Egy kis tálka… Tovább »

Mézes joghurt gránátalmával, zabpehellyel és magokkal

Egészséges, tápláló reggeli, amellyel igazán jól indul a nap. Vagy egy könnyű, lágy, mégis izgalmasan ropogós vacsora.   Hozzávalók: 25 dkg görög joghurt 1,5 ek. méz 1/2 db gránátalma 3 ek. napraforgómag 3 ek. zabpehely 2 ek. lenmag 2 ek. kókuszreszelék 1 tk. pirított szezámmag     Elkészítés: A görög joghurtot elkeverem a mézzel. A… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!