Álom.Íz.Világ.

Mézes, joghurtos sajttorta szederöntettel

Pár hete tiramisut szerettem volna készíteni, de végül elmaradt, a megvásárolt mascarpone pedig ott maradt a hűtőben. Gyakran használom tésztaételekhez, így most is elhasználhattam volna, de eldöntöttem, ebből bizony sajttorta lesz. Régen készítettem már, azonban a friss szeder látványa mindig valamilyen sütemény elkészítésére ösztönöz.     Hozzávalók: 10 dkg vajas keksz 5 dkg mandula 8… Tovább »

Epres, joghurtos alagút cukor nélkül – pár perc alatt

Eper, joghurt, tejszín. Külön-külön is imádjuk őket, de így együtt ismét valami jót hoztak ki magukból. Cukormentes, kedvünkre való desszert. Pár perc alatt elkészíthető, így csak a hűtést kell kibírnunk és kóstolhatunk… 🙂       Hozzávalók: 6 dl natúr joghurt 3 dl habtejszín 11 evőkanál eritrit (vagy 10 kanál cukor) 1 tasak (20 g)… Tovább »

Teljes kiőrlésű zsemle reggelire, hogy jól induljon a nap

Mint tudjuk, a teljes kiőrlésű pékáru fogyasztásának számtalan előnye van. Egészséges, mert – többek között – rostokban, ásványi anyagokban és B-vitaminban gazdag, szabályozza a vércukrot, serkenti az emésztést. Úgy gondolom, elkészítésében semmi extra sincs, megéri otthon időt fordítani rá, mert sokkal finomabb és tartalmasabb (!), mint a boltban kapható változat.  Eddig is használtam már, de… Tovább »

Szatmári szilvás, zabpelyhes muffin

Nemrég jutottam hozzá egy üveg igazi, szatmári szilvalekvárhoz. Semmi hozzáadott cukor, csak gyümölcs. Isteni! Úgy terveztem, először egy buktába kerül bele, de ez a muffin beelőzte. Nem bánom. Eddig zabpelyhet még nem tettem muffinba, de azt kell, hogy mondjam, jót tett neki…     Hozzávalók: 12 darabhoz 15 dkg liszt 10 dkg finomszemű zabpehely 2.8… Tovább »

Fűszeres joghurtban pácolt csirkefalatok szezámmagos bundában

Csirkehús, joghurt, fűszerkeverék, zsemlemorzsa, szezámmag. Mindössze ennyi alapanyag kell ahhoz, hogy egy nagyon egyszerű, mégis különleges ebédet hozzunk össze. De akár vendégeket is kínálhatunk vele. A falatokba szúrjunk egy-egy fogpiszkálót és már mehet is asztalra. Ha nem találtok tandoori masala fűszerkeveréket, helyettesítsétek curryvel/kurkumával és zúzott fokhagymával.       Hozzávalók: 70 dkg filézett csirkecomb só… Tovább »

Joghurtos, puha kenyér – egyszerűen

Van egy jól bevált kenyérreceptem, azt szoktam variálni teljes kiőrlésű liszttel, rozsliszttel, tönkölyliszttel, aszalt paradicsommal és magokkal. Ezúttal “sima” fehér kenyér készült belőle, mert a 4 éves kislányom csak ezt eszi meg. Ez van, én egyelőre beletörődtem. 🙂 Na jó, nagy ritkán megeszi a nyomokban másfajta lisztet is tartalmazó kenyérféléket, de pl. a magoktól határozottan elzárkózik…. Tovább »

Egy egészséges és finom reggeli – Vaníliás zabkása krémes joghurttal és eperrel

Vasárnap este van. Holnap kezdődik egy újabb hét. Munka, suli, ovi (pontosabban, betegség miatt nagyszülők), rohanás. Arra gondoltam, jó fej leszek, elkészítem előre a hétfői reggelit, hogy jól induljon a nap ill. az egész hét. 🙂 Zabkását készítettem, tettem bele vaníliát, krémes görög joghurtot, citromhéjat, mézet, gyümölcsöt. Már így felsorolva, külön-külön is jól hangzik, nem?!… Tovább »

Sajtkrémes, szakállas pogácsa lenmaggal

Ha azt kérdezné valaki, mi volt gyermekkoromban a kedvenc sós finomságom, akkor biztosan a szakállas pogácsát mondanám. Nagymamám sokszor kérdezte, hogy mit készítsen egy-egy neves alkalomra. A tesómmal egyszerre vágtuk rá, hogy “Szakállas pogácsát, légysziiiii mama!!” 🙂 Mama mindig hagyta, hogy segítkezzünk neki a konyhában, így ennél a “süteménynél” is megengedte, hogy szaggassuk és a… Tovább »

Gyümölcsös túrókrém öt hozzávalóból

Két hét kihagyás után, újra itt. Nem mondom, volt hiányérzet rendesen, de muszáj volt pár nap pihenő! 🙂 Ezúttal egy villámgyors, könnyű pohárdesszertet hoztam. Ha van otthon túró, joghurt, gyümölcs, citrom, porcukor és van öt perced, akkor hajrá!      Hozzávalók: 25 dkg túró 23 dkg tejszínes natúr joghurt (7 %-os) 6 evőkanál porcukor 1 citrom… Tovább »

Mézes joghurt gránátalmával, zabpehellyel és magokkal

Egészséges, tápláló reggeli, amellyel igazán jól indul a nap. Vagy egy könnyű, lágy, mégis izgalmasan ropogós vacsora.   Hozzávalók: 25 dkg görög joghurt 1,5 ek. méz 1/2 db gránátalma 3 ek. napraforgómag 3 ek. zabpehely 2 ek. lenmag 2 ek. kókuszreszelék 1 tk. pirított szezámmag     Elkészítés: A görög joghurtot elkeverem a mézzel. A… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!